elin pettersson

lunchtime.

Jag försöker lära mig att äta lite mer varierat och det låter verkligen dumt att skriva att man ska lära sig men för mig är det en vana att nästan alltid äta liknande maträtter vilket inte alltid är sådär bra (eller roligt). I vilket fall som helst så är jag fruktansvärt dålig på att äta grönsaker osv eftersom jag inte tycker det är gott men något jag tvingar mig själv att tycka om just nu är avokado. Så igår blev det avokado på mackan och en smoothie till lunch. Det var ganska gott faktiskt.

pretty hurts.

Två låtar som spelas lite extra mycket hos mig just nu. Beyoncés musikvideo + texten i låten är bara så bra och sann.

ett tips till er i skåne.

Nu ska ni som bor i skåne få ett tips på en så himla fin inredningsbutik. Jag besökte den igår med mina föräldrar och hade jag kunnat hade jag tagit med mig allt hem. Det var lite lantlig stil blandat med nytt, mycket vitt, grått, svart och sådant jag älskar. Jag fick med mig ett superfint tyg hem som jag ska ha till min sänggavel jag ska göra. Det fanns även ett överkast till sängen jag är sugen på. Dessutom hade de ett väldigt mysigt café.

Hur man kommer dit tror jag dock att jag skippar att försöka förklara då jag knappt vet var jag var någonstans haha. Nej, men det ligger ganska långt ut, nästan mitt i ingenstans. På deras sida finns beskrivning på hur man kommer dit så det är nog bättre att ni kikar HÄR för att få en vägbeskrivning ifall ni skulle vilja åka dit. Ett tips är att verkligen göra det, perfekta julklappar!

7 december

Igårkväll åkte jag hem till Sofia för att bara mysa. Vi satt och pratade en hel del och sen började en film på tv som vi kollade på lite halvt, en lugn och mysig kväll helt enkelt. Åkte hem igen vid tolvtiden och imorse tog jag en sovmorgon och vaknade för inte så längesedan. Nu ska jag försöka vakna till liv och träningskläderna ligger bredvid mig i väntan på att jag ska ta mig till gymmet. Det känns som det blir en av dessa "typiska söndagarna" som innebär träning, plugg och mys vilket i för sig är ganska skönt ibland. Har ett engelskatal jag behöver öva lite mer på och lite andra uppgifter i skolan så lika bra att man börjar med de. Och det hela blir lite lättare när man inser att det bara är 10 skoldagar kvar innan lov. Hoppas ni har en bra söndag och andra advent!

Har en del nya klädesplagg jag gärna vill visa upp för er men det känns så trist attta bilderna när vädret är regnigt och tråkigt så hoppas det blir bättre väder i veckan så ska jag visa er det.

happiness.

En av dagarna i Bangkok hyrde vi cyklar och en guide. Vi var ett gäng på kanske 8 personer och guiden visade oss de lyxigaste ställena i bangkok samt de fattigaste + slummen ungefär. När vi pausade med cyklade åkte vi en båt en bit och då såg jag den här kvinnan som ni ser på bilden. Alla husen som låg vid sjön vi åkte på ser ut som de här ovan och det var var väldigt häftigt att uppleva. Se hur de har den men ändå är de så fruktansvärt glada hela tiden <3

Från det finaste hotellet jag nog någonsin bott på. Detta visar bara en liten liten del av det och var absolut inte det finaste. Nyckelorden för att beskriva hotellet är nog: fria apor/linbana/hissbana upp till hotellrummen/Stora pooler/underbar utsikt/frukostbuffe som aldrig tog slut & supermysig liten resaurang. Hotellet heteroch det ligger på ön Koh Chang.

Lite blandade bilder från en Kretaresa och en Thailandresa. Två helt fantastiska resor på helt olika sätt som bland annat gjorts under 2014.

ralph lauren.

En parfym jag köpte tidigare idag, luktar så gott!!

Idag är en lugn lördag. Har lite saker jag måste bocka av och det första på listan är att köra till en inredningsaffär för att hitta lite saker till rummet. Just det, igår hade jag en mysig kväll med lite vänner. Julkänslorna blev lite större efter igår i alla fall.

några timmar på headwig.

Äntligen Fredag
Jag vaknade upp hemma hos Gustav eftersom vi båda två har varit lediga idag, han från jobb och jag från skola. Han skulle iväg kanske tidigt idag och jag skulle vidare till frisören så vid tolv-tiden tog jag bussen in till stan för att slinga mitt hår och klippa det. Hon ljusade upp det lite, gjorde det kallare och la i lite annan färg och resultatet blev verkligen jättebra. Även om man inte ser en jättestor förrändring så känns det och jag märker stor skillnad och är hur nöjd som helst. Hon lockade till det också och jag tänkte visa bättre bilder på det i helgen. Men så länge, ser ni bilden här ovanför. Färgen gjorde sig inte rätt nu när det var så mörk utomhus.

Jag går på salong Headwig i Hässleholm och jag går hos Fia. Jag går alltid därifrån supernöjd och likaså denna gången! Dessutom bokade jag tid för baluppsättning idag och även det hos Fia på Headwig.

// NU håller jag på att förbereda lite här hemma då det står glöggmys på schemat. Lite vänner kommer hem till mig för en mysig fredag.